Alla inlägg under oktober 2009

Av Surfer - 31 oktober 2009 20:11

Var idag och kolla in GGN, kul att se blåbären och lägga märke till skillnaden när eliten kommer.

Det är som att eliten kör på reabränsle. Att det kan vara en sådan otroligt stor skillnad i hastighet kan det bara bero på att eliten har bättre mc?

Men sedan det som är näst bäst att titta på är alla som lever upp under dessa förhållande. Den där annonyme killen som normalt annars aldrig har en framträdande roll, dyker nu upp med pondus och självförtroende. Och just han dyker upp vid flera olika typer av arrangemang det finns som ingen gemensam nämnare. Jag undrar vad det är som driver dom?

Sedan finns det alla dessa anonyma, tysta, hängivna och lojala funktionärer som inte behöver lysa. De bara finns och jobbar för och mot ett gemensamt mål, dvs tävlingens.


Kul att se!


För att inte tala om alla politiker mm som ska sola sig i glansen. Jag var där syndromet!!!!!..gud vad patetiskt.



//C

Av Surfer - 28 oktober 2009 21:38

Hmmm  nu är det snart jul, för första gången på många många år ligger jag på framkant! Vad är det som händer?

Men frågan är om man ska falla för köphysterin som man gjort i många år!

Undrar vad som kommer att bli årets julklapp? 


Men är det igenligen viktigt? Gåvan eller tanken? Visst är det lätt att falla för att det är gåvan och gåvans prislapp som är avgörande hur uppskattad den blir?




//C

Av Surfer - 27 oktober 2009 06:27

Idag såg jag i tidningen att planen för södra Hällarna antagits eftersom ingen har överklagat.


Klagat!!!? Hur var det med alla protestlistor som skrivits? Frågade en politiker om allt detta, fick till svar att ingen vill bygga eller än mindre driva en hall om det inte ligger i ett attraktivt område.

Men hallå, arenahallen skulle den inte vara en idrottshall? Då borde väl idrotten vara det som är intressant, eller??

Om en idrottshall ligger i ett attraktivt läge gör väl inte att intresset för idrotten blir större? Eller är det tänkt att hallen ska användas till annat, som konserer och liknanade?

Vad bra! Om så är fallet, skapar nu kommunen en pengaslukare som ska konkureramed Visby Strand! Eller är Visby strand till för "finkultur" och Thom-Pheng-Phung Arena till för arrangemang för massorna?


Nu har Nypan fått för sig att vi ska bedriva färjelinje till Baltikum! Bra tänk, men om det vore lönsamt hade de som gjort försök, drivit linjen redan.


Som skalden från Gotland sa en gång, fritt översatt till svenska: dumhet, kan inte ens gud fader rå på!


Och mycket som kommunen just nu håller på med är just det, dumhet!


//C

Av Surfer - 21 oktober 2009 23:38

Freddie Sirland, vilket skämt!


Han har enligt egen utsago blivit felciterad.....att ta ut sina egna tillkortakommanden på den personal han har att leda, fy fan!

"Lågutbildade kvinnor", hur är det med din egen utbildning? Tror inte så mycket på den!

Du har fallit i samma fälla som Björn Rosengren, Marianne Samuelsson gjorde när fartblindheten innfunnit sig. De såg sig själva som övermänniskor! Och också du!

Och när det framstår med ALL tydlighet att DU gjort bort dig, då skickar du en underställd att ursäkta DIG!!! Fy fan!



Läs om skämtet!


http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5584831


//C

Av Surfer - 18 oktober 2009 22:02

Thooomsson, inte nog med att han ska skapa Thooom Pheng Phung -Arena, nu ska han skapa 2 gr klimatmål!

Snacka om att man är en media-h--a i kollosalformat.

Se till att göra vår ö klimatsmart i stället! Det är ju helt åt hel-te att vi får mjölk och bröd från Fastlandet var dag. Och att det INTE finns livsmedels lager på ön! Allt måste hit, dygnsvis eller halvveckovis!


Det räcker att det blåser storm i en vecka, så är frysdiskarna toma!

Fixa det först, sedan kan du Thooomsson åka till Köpenhamn och propagera för klimatmål. Men du har kanske inte tinat upp sedan sista måltiden du åt från cock and chill köket i Slite, den var kanske inte micrad tillräckligt lång tid??


Har du inte smakat?... ja det kanske inte är klimatsmart att äta det...och du får ju inte vara ologisk....eller? Eller kan du det....vara ologisk.....Arena-hall dryga 420 miljoner......kryssningskaj 190 miljoner....som drar in ca 400 miljoner varje år...


Eller......


//C



Av Surfer - 16 oktober 2009 06:38

Nu har det skett!

Med darrande ben tog jag mig till doktorn, kallelsen kom fortare än jag trodde. Det var inte alls som när man gick i skolan. Borta var omklädningsrum,kallt i lysrörsljus, nu var det bara att gå in och sätta sig.


Det gjorde inte ont alls!!!! Hur kan det komma sig att ALLA andra sprutor i mitt liv gjort ont!!!? Vad är det som förändrat sig? Inte vet jag, sprutan, spetsen och min arm är ju som den är.


Kan det vara att läkare idag bryr sig lite mer, då för typ 100 år sedan var det massaktioner, man hade inte tid att bry sig. Ställ dig på ett led, upp med armen. Och så känndes det som armen blivit penetrerad av en indianpil, huggmejsel eller en trubbig tretummsspik.


Nu är det bara att vänta tills omgång nummer två, och jag väljer att tro på att det behövs två omgångar.


Jag har fått en enorm misstro mot socialsyrelsen och andra myndigheter, jag måste erkänna att jag vacklat i mitt beslut men till slut för att inte sätta mina kollegor i skiten bestämmde jag mig.


//C nyvaccinerad!

Av Surfer - 15 oktober 2009 06:39

Nu är det klart!

Ytterligare en av kommunens resurser avyttrade, de säljer av vår välfärd. I syfte att göra kortsiktiga vinster.

Nu till Gotlandsbolaget som behöver en parkeringsplats. Hade det inte varit bättre att hyra ut till Gotlandsbolaget??

Men nej, nu säljs det av! Vad ska den försäljningen finnansiera?

Kryssningskaj i Visby? Nej nej nej!

Det är väl Klinbooom som ska brädda vägen till sommarstugan eler något annat i stil med hans företrädare gjort. Har ni aldrig undrat varför backen upp från Persgränd till trappan som leder upp till Bredgatan alltod är snöfri?? Ja det var ju så att mamma till herrn som var chef på tekniska kontoret bor/bodde där..Han ville väl inte skotta snö för mamma!!

Nej jag vet! Vi ska betala hyran på P18 för kommunhuset! Undrar hur många månader det räcker till?


Undrar vad, eller vilken kommunal resurs vi ska sälja av nästa gång? Ringmuren? hmmm men till vem?

-JOOOOOO, till Pigge, nej naturligtvis till MAX och Fingal Olsson!

Men gör det kvickt, så slipper de flytta till Ljungby!


Och nu är det ju klart att det blir Thooom Peng Phung-Arena på hällarna!


Ett framsteg är ju detta Cock and chill. som ska införas! Jättebra! då kan ju kommunstyrelsen få matlådor från Sliteskolan när de har sin månatliga "snillen speckulerar" seans. Vad gott det ska bli, eller vad säger du Lena Celion? Du har väl bokat upp dig för daglig leverans till dig och manne.... ja han du lever i hop med!

Vilken förmån!


Gud vad trött man blir


Hyrläkare, frysmat, arenahall, utförsäljning av resurser!


Magiska Gotland!!!!!


Förr hade vi Valdemar Atterdag, Janne Lundgren men nu har vi en hel bunt. Gotland fixade förr nätt och jämt Lundgren med pipan och Carina Grönhögen..riksdagsvikarien som nedmonterade den militära närvaron på ön, detta gjort med, enligt rödnäsan "med den tysta diplomatin"!!!!! DVS. vi på ön fick inget veta utan Rödnäsa och vikarien gjorde exakt vad Nivea sa! Men nu nedmonterar vi resten!

Det behövs nog en svininfluensa för att rensa ut.....


//C




50

Av Surfer - 14 oktober 2009 22:49

50-år!

Ja nu är det ett faktum! Jag föredrar att se mig som 50+.

Nu kan man göra som man vill, ingen presige, jag har inget att leva upp till! Jag kan ta dagen som den kommer och njuta av tillvaron.

Se min dotterson Olle växa upp, lära honom ödmjukhet och lyhördhet. Njuter av tanken.


//C 50+

Ovido - Quiz & Flashcards