Alla inlägg under juni 2010

Av Surfer - 26 juni 2010 19:26

Ja nu ger man sig ut på osäker mark. För vem är jag att kritisera alla golfare i Sverige, Nu är det inte så att jag gör det, utan jag kritiserar alla dem som använder Golf till att göra en "klassresa". 

För det finns de som ALDRIG skulle komma i fråga i sociala sammanhang om de inte varit medlemmar i golfklubben, båtklubben eller andra sociala klubbar/föreningar.


Och det är väl patetiskt, att jag är tvungen till att vara medlem i en förening för att "bli någon".

Med andra ord kan man säga att gå med i en golfklubb och betala för en klassresa!

Det är i mina ögon lika illa som att surfa på en förälders goda rykte. Sådant ska man skapa själv.

Av Surfer - 22 juni 2010 23:37

Läser i lokaltidningen att en 14-åring blivit biten av en polishund. Tydligen har pojken vandaliserat stolar på den lokala idrottsanlegningen. Och det var under pågende brottslighet som polisen uppenbarade sig och då släppte lös hunden som då "åt" på pojken.


Ja vad säger man? I min lilla värld har jag alltid fått lära mig att "bussa" en polishund på en person är det snäppet under att använda sitt handeldvapen.

Och då kan man ju fråga sig om denna brottslighet var av den dignitet att det "nästan" ursäktade att man använde skjutvapen?


Är det inte också så att den mängd våld som man möter som polis ...den mängd våld kan man använda för att avbryta det som händer...

Känns som övervåld att bussa en hund på en 14:åring...

//S

Av Surfer - 21 juni 2010 19:45

"Livet är inte de dagar som gått utan de dagar man minns."

ja vad säger man, den kommentaren är fullständig.


Och en dag man kommer att minnas är denna, eftersom komunstyrelsen kom på att de inte ska bygga en konkurent till "Visby strand" Kongresshallen!

Kan det vara så att Thomsson blivit försedd med munkavle?


En idrottshall enligt de kraven elitidrotten kräver, nu är det bara en sak som saknas Kryssningskajen!


/S

Ovido - Quiz & Flashcards