Alla inlägg under november 2010

Av Surfer - 7 november 2010 12:34

Vad är meningen med att sitta och vänta, längta och må dåligt efter ett telefonsamtal eller ett sms.


//S

Av Surfer - 2 november 2010 14:54

Längtan och saknad men också att prioritera.

Just nu är det läget i mitt liv då jag har blivit bortprioriterad och det för en större sak. Men samtidigt måste man sätta saker i sitt perspektiv, att inte få träffa en älskling på en månad när man bor tre timmars bilresa bort, är fruktansvärt jobbigt.

Jag har för första gången i mitt liv gråtit av längtan, jag är ju karl och en sådan ska väl inte gråta av längtan.

Det känns som om hjärtat ska gå sönder i bröstet, hade man bara något hopp om att få ses lite så hade det hjälpt men inte!


Med rödsvullna ögon sitter jag nu här och skriver. Livet suger just nu fett.

Funderar på att hoppa allt och ses till efter nyåret. Vet inte om jag pallar denna berg o dalban som jag kanar runt i just nu. Kanske bästa att ställa in sig på att inte ses alls på en lång tid.


Att på något sätt gå in i en nollzon, där jag sysselsätter mig med vardagen och inte tillåter mig att känna!


//S


Av Surfer - 1 november 2010 05:22

Många ser ryggsäckar som ett praktiskt sätt att transportera med sig ens kläder och nödvändigheter. Men det kan också vara ens oberabetade sorger, rädslor mörkaste hemligheter. I mitt fall finns det en hel del oberabetade sorger och rädslor. Sorgen över att förlorat de man älskar. Men även sorgen över att inte ha vågat. Jag har varit rädd hela mitt liv, jag har aldrig varit kaxig eller haft någon självkännsla.

Det är väl för att man är präglad i jantelagens skugga, "du ska minsann inte tro att du är något"!!!

Det och lägg sedan till detta att växa upp och inte vara älskad, den som älskade och visade mig det var min barnvakt!

Att aldrig ha någon som mötte en på skolan, kom på föräldrardagar eller på var i kyrkan på examen. Det är något som jag bestämt att mina barn inte ska uppleva. Men jag har väl fel och brister i det. Men det har också gjort att jag inte trott på att någon kan älska mig, fullt ut.


//S

Skapa flashcards