Alla inlägg under december 2011

Av Surfer - 18 december 2011 18:03

I mitt nästa liv skulle jag vilja bli katt.

Att njtningsfullt sträcka på sig och i sakta mak ta sig till ytterdörren. Och där sitta och vänta, ingen brådska inte. Snabbt slinka ut när dörren öppnas. Kanske jaga någon fågel eller ta sig in i något uthus för att leta upp en liten mus..mums.

För att sedan sitta vid dörren och mjaua. Bli insläppt och få mat. För att sedan glida ner i soffhörnet och somna gott i ytterligare 22 timmar...


Tack och hej...leverpastej


//S

Av Surfer - 4 december 2011 20:30

Hur många gånger sitter man inte i soffan och tittar på någon av de reklamfinasierade tv-kanalerna och blir skogstokig över hur man blir översköljd av denna intiligensbefriade reklam.

Är det så att om man ser på tv3-tv9, är att betraktas man som idiot? Och om man ser på "statstelevisionen" är en smartare person? Kan det vara så?


Jag vet inte, betraktar mig själv som en hyfsat smart person och ogillar svt, de är så otroligt tråkiga i sitt programutbud.


Unionen, har en ny reklam, där representater är utklädda till superhjältar. Hur otroligt mycket kostar inte den reklamen? Vart kommer de pengarna ifrån, jo från medlemarnas pengar. Är det det en fackföreningspengar ska gå till? Trodde det skulle gå till att utbilda medlemar och till strekkassor och A-kassa?

Men det är väl som med LO-förbunden som sponsrar S, skillnaden är väl bara att Unionen sponsrar TV4!

Men det är väl som baken.... den är delad...om hur man tycker..


tack o hej, leverpastej!

//S


Av Surfer - 2 december 2011 21:07

Har varit sjuk i fjorton dagar nu, jag vet inte när det hände sist. Hosta och feber så att jag har inte sovit klokt någon natt.

Har försökt att vara hjälte med att jobba i en vecka, vilket gjorde att man däckade varenda kväll. Troligtvis har det gjort att allt dragit ut på tiden. Tur att man har förstående människor kring sig. För hur fräscht är det men någon som hostar upp lungorna i tid och o tid?


Nej nu vill jag inget annat än att bli frisk igen och tro det eller ej jag längtar till att få träna igen. Det var nog ingen som trodde om mig.


Tack alla som står ut med mig och mina hostningar.


//S

Skapa flashcards