Alla inlägg under mars 2012

Av Surfer - 17 mars 2012 21:28

Livet just nu är för många att man förflyttar sig från skärm till skärm. Vad gör väl inte det för ens själsliv?

Att sitta där på bussen eller på tunnelbanan med smartphonen och stirra stint in i skärmen. Gärna med hörlurarna intryckta halvvägs in till städet. Totalt avskärmad och trollbunden av sin egen skärm. 

Vad händer sedan då? Då anläder man till sin arbetsplats och med snudd på kissnödiga steg står man och väntar på att ens jobbskärm ska starta upp och jag kan logga in.

Väl inne på den skärmen läggs min smartphone undan, dock gärna så nära så men kan upptäcka om någon uppdaterat sin staus på FB eller klickat in ett nytt ord på WF. Skulle det hända då sviker man jobbskärmen och är lite otrogen den dagliga älsklingen med att fundera ut en ny status eller ett nytt ord.


Vissa tycker då att man kan och ska skriva precis allt man gör..snart får vi väl se att man checkar in på toa och får som status vilken mäng och färg man presterat på toa?


När väl arbetsdagen är över tar telefonskärmen över tills man når hemmet.

Då gäller det att svara på alla mail och kolla om någon gjort någon ny statusuppdatering, tveksamt är om man klarar av att laga mat utan vara online.


För att sedan avsluta dagen med nästa skärm, tvskärmen! Vissa har till och med en i sovrummet. Man somnar till ljudet av musik eller till en ljudbok i det flimmrande ljuset från tvskärmen.

Strålande tider. Undrar om fler kommer att bli elallergiker?


//s

Av Surfer - 7 mars 2012 21:22

Vad innebär det att vara 50+?

Ska vi lägga till att jag är kille också?! Snacka om uppförsbacke, kille och dessutom 50+, hur tufft är inte livet då? Ja det är jättetufft, jag har ju en massa av alla fördomar att svara upp till. Jag har kommit fram till att en väldigt, väldigt bra sak att bli 50+ är att nu kan man ändra sig utan föregående varning.

Jag har i all tid sagt att jag ska ALDRIG tatuera mig!!! Det var jag väldigt bestämd övar att det kommer inte att ske..


Nu är det gjort, JAG har tauerat mig. Jag känner mig väldigt heroisk. Det blev tre fotavtryck, med namnet på mina barn och mitt barnbarn. Min lilla kärleksförklaring som skillsmässopappa till mina barn och barnbarn.



//S


Ovido - Quiz & Flashcards