Alla inlägg under juni 2012

Av Surfer - 1 juni 2012 10:02

Skolskjutsidioti eller Übermännsikans beslut

GA/GT idag: 1 200 familjer har i dagarna fått brev från regionen med information om hur skolbussarna ska gå i höst.

Detta innbär att underåriga barn ska gå kilometervis längs de smala länsvägarna till en busshållsplats som regionens medarbetare Anne Gardelius bestämt.

När man ser vart de ska gå, så är det längs länsvägar som redan nu är tungt trafikerade och som endast har en liten vägren, inga trottoarer eller gångvägar här inte. Det innebär att 7-12-åringen ska med outvecklade sinnen (läs ögon och förmåga till av avgöra avstånd och fart, vilket trafiksäkerhetsverket meddelat att barn under 12 år ej är lämpliga i trafiken. Detta är gammal kunskap) gå kilometervis i alla väder och ljusförhållanden.


Jag ställer mig automatiskt den frågan, har ANNE GARDELIUS egna barn och jag skulle tro att hon bor i en tätort. Hur kan man annars föreslå något så korkat?!

Hon gick ut tidigare i våras att HON kollat ALLA hållplatser och personligen godkänt dom. Snackas om Übermännsika!!!

Jag hoppas att ALLA som har barn som far med skolskjuts på Gotland, kollar var barnens väg till hållplatsen går och ser det ur ett perspektiv att det är snöstorm och klockan är 16.45 den 3 december. Då kommer det att hagla in överklagningar till regionen!

Jag tycker det är ynkligt att gömma sig bakom, som ANNA Gardelius gör, en klyscha" vi följer bara reglerna"!? Ynkligt!

Det var exakt vad de som skötte gaskranarna i Auschwitz sa, jag följde bara order! Var är ens civilkurrage när man gör så ANNA? Du är ju ändå ansvarig för skolskjutsarna inom region Gotland.


nej nu pallar jag inte mer idag.. blir så arg. grrr


Tackochhej Leverpastej!


//S

Av Surfer - 1 juni 2012 00:32

Ett rådjur blev tidigt på morgonen påkört vid Bilcityrondellen i södra Visby.

Så stod det på nätet.... Gud vad jag är trött på dessa djur! De är vackra och fina men har inget existensberättigande på ön! De har aldrig funnits här, de har importerats i syfte att tillfredställa en blodtörst som kanin och rävjakten inte kan tillfredställa. Eller så är det så att jaktarrenden var för billiga på ön, eftersom det saknades råddjur och älg. Dessa djur finns i småland och skåne och gör att arrendena stigit i höjden där eftersom Tyskar älskar att komma till schweden och jaga.


Det är till och med så att detta gjorde att hästsläp och kustbevakningens båtar transporterade dessa rådjur och planterades in..

Undrar om det står i Kustbevakningens uppdragsbeskrtivning att de ska stå för inplantering av djur på Gotland?


Nu har dessa djur blivit så många att de nu finns i Visby!!, Undrar när och vilken dag vi får läsa att en människa DÖDAD i samband med en viltolycka. Var det detta JÄGARNA på Gotland syftade till när de valde, att mot alla principer, importera och inplantera RÅDJUR på ön?!!

Jag skulle vilja se den av dessa människor som tag detta beslut, titta änkan, änklingen eller barnen till den person som förolyckats i ögonen och förklara varför man gjort detta och verkligen TRO på att man gjort något bra.


Jag vill ha hit varg, järv, lo och björn också. Kanske grävling, älg och kronhjort!


Tackochhej, leverpastej!


//S

 

Ovido - Quiz & Flashcards