Alla inlägg under oktober 2013

Av Surfer - 26 oktober 2013 21:25

Fick en kommentar om att jag var mästrande. Den kom från klar himmel men slog ner som en blixt. Jag gick mentalt ner för räkning. Det gjorde oerhör ont att få det epitet.

Efter den stunden har jag tänkt och funderat, är jag knäpp? Är jag självgod och mästrande? Vad ger mig rätt att vara sådan. Har jag någon personlighetsstörning?


Det startar en massa underliga tankar, det var som att falla rakt ner i ett svart hål. Nu fattar jag varför människor runt mig tycker jag är dålig miljö. jag fattar varför jag inte har vänner!

De vill ju inte umgås med en som knäpp i huvudet. Jag fattar det nu.


//S

Av Surfer - 18 oktober 2013 22:37

Roller!

Jag tänker på hur många det finns som spelar en roll.

De är inte sig själva i det sociala livet, på arbetsplatsen eller med sina vänner.

Eller så är de så grå i sin vardag att när man ska gå på bio måste man klä upp sig som någon annan.


Jag tänker också på dessa 50-årskrisande män som köper sig sin HD och sedan köper upp alla kläder som "man måste ha". För att sedan se ut som en outlaw när man ska ut och köra sin mc.


För mig är det nog väldigt mycket tvärt om, mång tycker jag ser ut som en tuffing men är världens mjukis. 


Knepigt!


//C


Av Surfer - 6 oktober 2013 00:00

Ensam! Visst väcker det ordet en massa tankar?!


I kväll när jag satt i bilen på väg från jobbet, drabbades jag av ensamhets tankar.

Gud vad det var synd om mig!! Vi har haft anhörig dag på jobbet, 100 pers kom!


Att vara bland så mycket folk i två timmar för att sedan ta bilen och köra hem till en tom lägenhet var jobbigt.

Ringde och berättade allt och hur jag känner...

Skönt att kunna sätta ord på den känslan, för den är ju så jobbig!


tack o hej ..

//C

Av Surfer - 4 oktober 2013 22:05

Hej!

Long time...

Ja jag har inte skrivit på väldigt länge! Har gjort en resa, resan har tagit mig till Halmstad. En gammal plats för mig, här har jag bott och jobbat förut.

Det finns en trygghet i det!


Nu ska det bli intressant, jag börjar få nya vänner och har en underbar arbetsplats.


Ha det gott alla!

Ovido - Quiz & Flashcards