Alla inlägg under juli 2012

Av Surfer - 8 juli 2012 22:24

Ja vad säger man?

Nu ska handelsministern till KU för att hon vände sig till säkerhetsansvarig på SWEDAVIA på Bromma flp.

Hon tyckte att en i filtret hade varit för ingående i sin undersöknng.

Vem har väl inte känt det?!!!

Man behöver inte vara handelsminister för att känna sig kränkt på Bromma, jag jobbar med exakt samma larmbåge som de har på BMA, och det kompleterat med handscanner. DÅ BEHÖVER MAN INTE TA AV BÄLTE OCH SKOR!!!!

Men det känns som att det finns ett maktespel som gör att vissa mådte "klä av sig" när man ska igenom filtret.

Jag passerade det i tjänsten med fängsel mm och jag visade upp tjänsteleg, dock var jag tvungen att "klä av mig".

Jag kan förstå att hon blivit omplacerad. Dock behövs det en översyn av hur det går till på ALLA flygplatser, etiken och moralen går kanske inte ihop på alla ställen.


//S

Av Surfer - 7 juli 2012 22:58

Parkeringsavgifter i Visby.

Ja att skriva den överskriften är som att svära i kyrkan. Vi har varit lyckligt lottade här på ön att vi sluppit P-automater.

Nu har vi insett att detta var endast på grund av att komunens folk parkerade i hamnen, på torgen samt på "Öster".

1361 hade vi Waldemar Atterdag som brandskattade VISBY, nu heter han Gardell....


Nu när kommunen eller som det heter nu Regionen flyttat ute till det gamla regementsområdet. Har p-automater inköpts för en fasil summa av 3 miljoner kronor. Och detta i syfte att skapa större rörlighet på de som parkerar i Visbys närhet.

Men ute på det gamla regementsområdet är det fritt.


LÖSNING

Alla som ska till Visby för att jobba och INTE tillhör regionens anställda, parkera din bil på kaserngården på gamla P18 och ta lokalbussen in till stan. mycket billigare än att betala P-automat!


Våga vara olydig!


Tack o hej LEVERPASTEJ!




Ovido - Quiz & Flashcards