Direktlänk till inlägg 1 juni 2012

Skollskjutsar på Region Gotlands vis

Av Surfer - 1 juni 2012 10:02

Skolskjutsidioti eller Übermännsikans beslut

GA/GT idag: 1 200 familjer har i dagarna fått brev från regionen med information om hur skolbussarna ska gå i höst.

Detta innbär att underåriga barn ska gå kilometervis längs de smala länsvägarna till en busshållsplats som regionens medarbetare Anne Gardelius bestämt.

När man ser vart de ska gå, så är det längs länsvägar som redan nu är tungt trafikerade och som endast har en liten vägren, inga trottoarer eller gångvägar här inte. Det innebär att 7-12-åringen ska med outvecklade sinnen (läs ögon och förmåga till av avgöra avstånd och fart, vilket trafiksäkerhetsverket meddelat att barn under 12 år ej är lämpliga i trafiken. Detta är gammal kunskap) gå kilometervis i alla väder och ljusförhållanden.


Jag ställer mig automatiskt den frågan, har ANNE GARDELIUS egna barn och jag skulle tro att hon bor i en tätort. Hur kan man annars föreslå något så korkat?!

Hon gick ut tidigare i våras att HON kollat ALLA hållplatser och personligen godkänt dom. Snackas om Übermännsika!!!

Jag hoppas att ALLA som har barn som far med skolskjuts på Gotland, kollar var barnens väg till hållplatsen går och ser det ur ett perspektiv att det är snöstorm och klockan är 16.45 den 3 december. Då kommer det att hagla in överklagningar till regionen!

Jag tycker det är ynkligt att gömma sig bakom, som ANNA Gardelius gör, en klyscha" vi följer bara reglerna"!? Ynkligt!

Det var exakt vad de som skötte gaskranarna i Auschwitz sa, jag följde bara order! Var är ens civilkurrage när man gör så ANNA? Du är ju ändå ansvarig för skolskjutsarna inom region Gotland.


nej nu pallar jag inte mer idag.. blir så arg. grrr


Tackochhej Leverpastej!


//S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Surfer - Lördag 3 feb 22:59

Hej! nu har jag gått igenom ett förhållande som sambo i 7-år Vid en av våra gräl fick jag insikt att från hennes sida var dettta inte ett riktigt förhålllande utan hon lät mig vara kvar för sin egen bekvämlighet. detta har gjort mig väldigt syn...

Av Surfer - 19 december 2018 22:44

Hej! Nu är man här igen, jag är inte arg. Inte ledsen, bara djup, som vanligt. Jag har en massa människor som står ut med mig. Tack för att ni gör det. I förra torsdagen dog en av mina gamla kollegor, fy tysen, nu fick jag 60-års frossa. Fan ...

Av Surfer - 21 september 2017 09:40

det pratas och skrivs så mycket om ohälsa. Folk har ångest, panik ångest, deprimerade tittar man i FB är det INGEN som kan erkänna att livet suger och man undrar hur man ska ta sig igenom dagen. Det kan man läsa om i bloggar bakom obskyra psedonymer....

Av Surfer - 21 september 2017 08:04

Nassar marcherar i Göteborg! Polisen gör inget!!!!!!!!!!! Justitieminister och stadsminister gör inget! Tycker att en anstädighetsgräns passerats, hade det varit jag hade MJ blivit inkallad, jag och avkrävt en förklaring varför dessa individer som ...

Av Surfer - 4 september 2017 06:33

Kan inte låta bli att fundera över alla de artister och mediakändisar som valsar runt i media. Nu drar Biggest loser igång, vem är med där, jo A B. Hon har väl varit med i ALLT, det som saknas är väl Farmen och Robinson. Gråtit sig fram efter var...

Ovido - Quiz & Flashcards