Alla inlägg den 1 november 2009

Av Surfer - 1 november 2009 09:28

Tittade på morgontv, sätter mitt kaffe i halsen. Vad är det som händer? Bodström dansar, Östros sjunger och Padgrotski discodansar!!!!

Huwa, jag tappar förtroende för politiker som spelar vanliga människor. En politiker ska vara grå och tråkig! Hur ska man kunna lita på en styrande som sjunger i talarstolen eller ännu värre dansar med en ko i barnprogram i tv. Nej gråa, trista och torra ska de vara, det inger tillit. De markerar annars att de är lite för mer, se miljöpartisten som åkt taxi för otroliga summor! Nej som sagt, trista tråkiga ska de vara.


Sanningsrörelser.

Ja vad säger man? jag blir lite orolig, de får för stor mediatid. Vilket jag tror medför att flera ansluter sig, vilket är förödande för samhället. Jag menar inte att det ska sopas under mattan, utan man ska nog bra helt enkelt lämna det att självdö. För det som ligger något i kommer alltid att ha egen kraft att ta sig och växa, utan media mm. Som en forskare sa, det är som moderna former av vandringssägner. Nu i kraftsatt av internet, och underblåst av communitys och bloggar.

Jag tycker att vissa saker ska inte få mediatid, som t.ex de som bilsurfade. Undrar hur många som testade just det för att de hörde och såg det på tv? Och jag tror att det finns otroligt många fler saker som man bör hålla tyst om.


//C

Ovido - Quiz & Flashcards