Alla inlägg den 3 november 2009

Av Surfer - 3 november 2009 18:51

ja nu är man verkligen en katt bland hemelinerna!!!

Är på utbildning och de som utbildar sig med mig är chefer och mellanchefer. Och jag är ju bara en vanlig snubbe från golvet. Och gud vad dom har det svårt att placerar mig!!!! Jag har ju ett förflutet som chef, så jag kan maktspråket och vet hur de tänker!! Inte kul för dom när de ska identifiera vem de har att göra med!


Men jag njuter i all önsklig välmåga!!


//C

Av Surfer - 3 november 2009 18:34

Gud vad jag hatar detta myndighetsmissbruk som heter hastighetssänkning! Jag bara undrar, hur mycket vetenskap finns det bakom denna hastighetssänkning?

När jag åkte på inlandsvägen för två år sedan upplevde jag 110km/h vägar, som i min lilla värld inte skulle passa som 70 väg ens!!!

Hur kan "tudde muddarna" på transportstyrelsen anse att våra vägar på Gotland inte är byxade för hastigheter motsvarande 90 km/h???!!!! När man kan få köra 110km/h i norrland, med tjälskott och renar mm?

Det är bara en form av myndghetsmissbruk, men det är väl en miljöpartist som jobbar där som ska pinka in miljöreviret. Inför kommande års riksdagsval!! 

Och hur mycket kostar inte detta att genomföra, sätt det i relation till ev minskade olyckor. Då känns det mycket viktigare att utrota alla rådjur på Gotland i stället. En inplanterad varelse som ska säkerställa att dessa blodtörstiiga individer på Gotland som kallar sig jägare ska få ett större jaktarrende! Inget annat!

Men en tradfikfara är dom, ingen naturlig fiende har dom! Vi kanske skulle plantera in varg och järv på ön också?

Fan det var ingen dum idée! Eller?



//C 


Ovido - Quiz & Flashcards