Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Varumärken

Av Surfer - 7 januari 2012 20:59

Jag är så gammal att jag tycker att man åker till macken för att tanka, köpa glödlampor till bilen. i bland köpa tändstift, olja och luftfilter.

Men det går inte längre!

Idag så kan man inte få hjälp på macken med att kolla oljan, varför det fråger sig vän av ordning. Jo, för att det är så att de som jobbar på macken har livsmedelsarbetar avtal, det vill säga, de ska kunna servera korv och sälja mjölk.


Kalle kaviar, ja det är nu en typ av ost på tub...inte något som är salt och kommer från havet...


Posten, ja de har ju lämnat över till Ica med flera att sköta allt vad som gäller paket och brev..

Man tar sig till Stadium och Intersport för att handla modekläder...Skulle man drista sig till att vilja köpa ett par löparskor kan man känna sig blåst!

Går man till kronans droghandel (dvs apoteket) kan man få poäng på sitt MM-kort


Det är bara några små exempel på varumärken som inte står för det som varit gjutet i betong förut. Är det detta som kallas verksamhetsutveckling, ja jag vet inte det. Wasa, vad tänker man då på? Ja just det, knäckebröd eller hur? Men nu har de lingongrova mm.

Snart ska vi väl gå till Kappahl för att handla reservdelar till gräsklipparen?! Och åka till Statoil för att handla livsmedel och till och med utnyttja ICA-kortet!!!


//S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Surfer - Lördag 3 feb 22:59

Hej! nu har jag gått igenom ett förhållande som sambo i 7-år Vid en av våra gräl fick jag insikt att från hennes sida var dettta inte ett riktigt förhålllande utan hon lät mig vara kvar för sin egen bekvämlighet. detta har gjort mig väldigt syn...

Av Surfer - 19 december 2018 22:44

Hej! Nu är man här igen, jag är inte arg. Inte ledsen, bara djup, som vanligt. Jag har en massa människor som står ut med mig. Tack för att ni gör det. I förra torsdagen dog en av mina gamla kollegor, fy tysen, nu fick jag 60-års frossa. Fan ...

Av Surfer - 21 september 2017 09:40

det pratas och skrivs så mycket om ohälsa. Folk har ångest, panik ångest, deprimerade tittar man i FB är det INGEN som kan erkänna att livet suger och man undrar hur man ska ta sig igenom dagen. Det kan man läsa om i bloggar bakom obskyra psedonymer....

Av Surfer - 21 september 2017 08:04

Nassar marcherar i Göteborg! Polisen gör inget!!!!!!!!!!! Justitieminister och stadsminister gör inget! Tycker att en anstädighetsgräns passerats, hade det varit jag hade MJ blivit inkallad, jag och avkrävt en förklaring varför dessa individer som ...

Av Surfer - 4 september 2017 06:33

Kan inte låta bli att fundera över alla de artister och mediakändisar som valsar runt i media. Nu drar Biggest loser igång, vem är med där, jo A B. Hon har väl varit med i ALLT, det som saknas är väl Farmen och Robinson. Gråtit sig fram efter var...

Ovido - Quiz & Flashcards