Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Surfer - 23 augusti 2009 23:29

Gud vad man kan vara kluven! Å ena sidan vill man vara ledig, å andra sidan vill man uppnå de mål man satt upp!

Vackert väder, då vill man vara på stranden men samtidigt vill jag slutföra mitt bygge! Hur får man ihop det? Hur ska man göra för att inte bli stressad, för hur jag än gör kommer jag att känna en stress! Ställer jag för höga krav på mig själv? Tar jag mig på för stort allvar? Jag vet inte?

Kanske ska jag ta min dag på stranden och se om jag får mer energi av det, för att sedan kasta mig in i byggnadsprojektet. Och på så sätt bli tillfredställd på flera sätt! I stället för att bli otillfredsställd och sedan stressad!

Ja människan är sannerligen en komplex varelse! Och man är aldrig riktigt nöjd!

Som till exempel söker vi bot på alla sjukdomar så att vi ska bli hur gamla som helst, men vi har problem med att sysselsätta oss en regnig söndag!

Inte speciellt djupsinnigt men det är mina tankar!


//C

Ovido - Quiz & Flashcards