Direktlänk till inlägg 17 augusti 2009

Resande & Väntande

Av Surfer - 17 augusti 2009 08:58

Resande

Jag är en resande person, men för mig kan ibland resan i sig vara det viktiga framför resmålet. Kan nog vara lite jobbigt för de som reser med mig. När vi kommit fram till vårt resmål, och ska som man brukar, utforska det och upptäcka, då är jag i planläggningsfas för nästa resa vi ska göra!

Det kan upplevas som väldigt stressande för alla runt mig.

Men det här förhållningssättet har ju nackdelar också! Den skapar väntan, det kan vara väntan på båtar, flyg eller bussar. För jag är effektiv i mitt resande, håller tider och ser till att vara insatt i hur resan ska gå till. Effiktivitet gör ju också att jag sällan stannar och tittar, upptäcker eller undersöker omgivningarna under resans gång. Nej det är vägen, flyget, eller tåglinjen som är det väsentliga.

Men det skapar VÄNTAN!

Och det finns väl inget som är så tråkigt som väntan! Men det är samtidigt kluvet, för väntan representerar också att jag uppfyllt ett delmål i mitt projekt.

Aldrig kan man vara riktigt nöjd men det är väl människans natur eller?

Jag har då också lättare att stå ut med den väntan, den som jag själv skapat eller planerat.

 

Förbrukare

Vad är då en förbrukare? Ja i min lilla värld är det de som utan lov tar sig rätten att förbruka min tid. Vad menar jag med det?

Om man har gjort upp att mötas eller göra något tillsammana och personen kommer inte! Hör inte av sig eller på något sätt indikererar att de är sena. Eller i värsta fall inte kommer alls!

Då förbrukar dom min tid, och det är en väntan som jag inte planerat för eller kan stå ut med. De förbrukar MIN tid och har inte bett om lov!!!!!!

 

Mitt stora problem är att det hela tiden rör MIG! Och det känns som det bara är jag som är den som blir irriterad eller illa berörd av att andra förbrukar min tid. Vad är det som gör att MIN tid är så viktig att det gör min ilska eller irrititation ursäktbar.

Kanske är det så att Jag måste fundera på hur JAG tänker och prioriterar mig i förhållande till andra.

Jag vet inte riktigt hur jag ska komma i mål med detta men jag tänker på det och hoppas att komma fram till någon form av lösning.

  

Nu har jag inte tid längre!!!

 

//C

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Surfer - Lördag 3 feb 22:59

Hej! nu har jag gått igenom ett förhållande som sambo i 7-år Vid en av våra gräl fick jag insikt att från hennes sida var dettta inte ett riktigt förhålllande utan hon lät mig vara kvar för sin egen bekvämlighet. detta har gjort mig väldigt syn...

Av Surfer - 19 december 2018 22:44

Hej! Nu är man här igen, jag är inte arg. Inte ledsen, bara djup, som vanligt. Jag har en massa människor som står ut med mig. Tack för att ni gör det. I förra torsdagen dog en av mina gamla kollegor, fy tysen, nu fick jag 60-års frossa. Fan ...

Av Surfer - 21 september 2017 09:40

det pratas och skrivs så mycket om ohälsa. Folk har ångest, panik ångest, deprimerade tittar man i FB är det INGEN som kan erkänna att livet suger och man undrar hur man ska ta sig igenom dagen. Det kan man läsa om i bloggar bakom obskyra psedonymer....

Av Surfer - 21 september 2017 08:04

Nassar marcherar i Göteborg! Polisen gör inget!!!!!!!!!!! Justitieminister och stadsminister gör inget! Tycker att en anstädighetsgräns passerats, hade det varit jag hade MJ blivit inkallad, jag och avkrävt en förklaring varför dessa individer som ...

Av Surfer - 4 september 2017 06:33

Kan inte låta bli att fundera över alla de artister och mediakändisar som valsar runt i media. Nu drar Biggest loser igång, vem är med där, jo A B. Hon har väl varit med i ALLT, det som saknas är väl Farmen och Robinson. Gråtit sig fram efter var...

Ovido - Quiz & Flashcards