Direktlänk till inlägg 1 september 2009

Höst

Av Surfer - 1 september 2009 05:55

1 September!

Så är det nu höst! Känner att det börjar bli mörkt på morgnarna, det biter lite i skinnet när morgonrocken fladdrar till i vinden under promenaden ut till brevlådan och morgontidningen. 


Känner att energin sakta, sakta rinner ur kroppen. Det gäller att hålla i energin och fylla dagarna med positiva händelser och inte gå ner sig i deppträsket.


Kaffekoppen ångar lite och tidningsrubrikerna är ganska tydliga, men lampan vid soffan måste jag slå på för att läsa vad som hänt. Nu är det tända ljus och soffmys som väntar på kvällarna.


Svininfluensa pratas det om på tv:n, är lite oroad, har inte informerat mig om hur tuff den är? Måste erkänna, att när det framkom att en man dött, blev jag orolig. Har kommit fram till att jag SKA låta vaccinera mig.


Undrar vem som ska bli Hövding över ön? Det har funderats i lokaltidningarna, personer med rätt så dålig koll vem dom själva är har anmält sig som frivilliga!!! Det får inte bli en Joker, utan en engagerad person med bred erfarenhet och kontaktnät inom hela samhället.

Inte Markolio eller Bert Karlsson! Vi är värda något seriösare!


//C 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Surfer - Lördag 3 feb 22:59

Hej! nu har jag gått igenom ett förhållande som sambo i 7-år Vid en av våra gräl fick jag insikt att från hennes sida var dettta inte ett riktigt förhålllande utan hon lät mig vara kvar för sin egen bekvämlighet. detta har gjort mig väldigt syn...

Av Surfer - 19 december 2018 22:44

Hej! Nu är man här igen, jag är inte arg. Inte ledsen, bara djup, som vanligt. Jag har en massa människor som står ut med mig. Tack för att ni gör det. I förra torsdagen dog en av mina gamla kollegor, fy tysen, nu fick jag 60-års frossa. Fan ...

Av Surfer - 21 september 2017 09:40

det pratas och skrivs så mycket om ohälsa. Folk har ångest, panik ångest, deprimerade tittar man i FB är det INGEN som kan erkänna att livet suger och man undrar hur man ska ta sig igenom dagen. Det kan man läsa om i bloggar bakom obskyra psedonymer....

Av Surfer - 21 september 2017 08:04

Nassar marcherar i Göteborg! Polisen gör inget!!!!!!!!!!! Justitieminister och stadsminister gör inget! Tycker att en anstädighetsgräns passerats, hade det varit jag hade MJ blivit inkallad, jag och avkrävt en förklaring varför dessa individer som ...

Av Surfer - 4 september 2017 06:33

Kan inte låta bli att fundera över alla de artister och mediakändisar som valsar runt i media. Nu drar Biggest loser igång, vem är med där, jo A B. Hon har väl varit med i ALLT, det som saknas är väl Farmen och Robinson. Gråtit sig fram efter var...

Ovido - Quiz & Flashcards