Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Surfer - 13 juli 2009 22:46

Kjell Skalberg

Men hallå, hur är det egentligen? Måste man vara i avsaknad av vanligt bondförnuft när man bli chef för Tekniska nämnden? Vi minns ju alla ”Tur  Ture” Valdemar Atterdag i all ära, och nu har vi ”Skalman”.


Han är förvånad över att Wasakronan vill ha  hyra för de ytor som kommunen ska hyra av Wasakronan på gamla P18! Till att han inte fattar när de ska införa ny sophantering i den enda tätorten på Gotland dvs. Visby att det blir frågor!!!!? Det är ungefär 30 000 invånare som på ett eller annat sätt ska sortera sina sopor enligt i mina ögon sett korkat vis.
Jag bor på landet och har redan gjort mitt  val, och har tvingats gå från min kvartalshämtning till 14-dagars hämtning.!!!!
Det går alltså inte längre att sortera sin egna sopor på ett sätt så att jag lämnar endast tre påsat med osorterat skräp var  tredje månad. Till att en bil ska åka till min soptunna var 14 dag för att konstatera att den är TOM!!!
Korkat och INTE klimatsmart!
 Och nu kommer det frågor från medborgarna, klart att det blir det! Det är en av de största förändringarna som gjorts när det gäller sophanteringen i mannaminne! Och den skulle bara smyga obemärkt förbi…om man ska analysera ”Skalmans” uttalande i dagens tidning.
Sanningen är att jag betalar 1700:-/år+ hämtningsavgiften för ingenting! Plus att det ska rulla runt ett diselmonster på den Gotländska landsbygden och i Visby stad var 14 dag och spy ut hur mycket med avgaser som helst…… för att kolla in TOMA sopkärl!

Nej du ”Skalman” detta är korkat och dumt! Och som David Ahlqvist sa:

Dummhait star Giudfadar maktlosar inför!

//C

Ovido - Quiz & Flashcards