Direktlänk till inlägg 29 juni 2009

Invandring M+MP=sant

Av Surfer - 29 juni 2009 06:58

Miljöpartiet och moderaterna i samarbete snacka om en ohelig alllians!

De ska jobba med invandring i syfte att stärka invandarnas värde. Och på något sätt få dom att återvända till sina hemländer efter en tid här, när vi inte behöver arbetskraften längre.

Brain drain för att inte drenera u-länder på välutbildade de skulle komma hit och jobba en tid för att sedan återvända till sina hemländer. I och för sig en bra tanke men det känns konstigt. Jag tror inte att man återvänder till ett u-land om man blivit van i-landet.

Detta utspel känns som ett utslag av starten på valrörelsen…röstfiske? Eller helt enkelt ett utspel med anledning av starten på Almedalsveckan.

Men hur är det igentligen….finns inte allt detta redan här? Det finns otroligt stora mängder med invandrare redan. De har säkert en massa kunskap men har de fått chansen, eller är det så att det som gör att de inte får komma till är begränsningar i språket.

Men 1+1är väl 2 i Iran också? Jag tror att det finns en mängd liknande jämförelser man kan göra. Läkare, människokroppen ser väl lika ut i afrika, innanför skinnet?

Ska vi inte se hur vi ska ta vara på de krafter som finns i landet innan vi börjar bjuda in nya invandrare och kanske lurar dom att tro något?

 

De som finns här, för det heter ju att taxicaffisar är doktorer eller som Betner säger ” att det ska vara så dj-a svårt att köra taxi i Malmö!”

Kan det vara så, att om man nu har skaffat sig en utbildning. Att man inte kämpar för att få utöva det då, i det nya landet? Eller slår vi sönder all ambition på grund av språkbarriären?

 

Myt eller sanning, men hur ligger det till? Är det så att tunnelbane förare är doktorer

Se upp för dådrarna….

Eller??

Har träffat på människor som kan en massa saker. Men doktorer ..jag vet inte men…det Kan vara sant kanske

//C

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Surfer - Lördag 3 feb 22:59

Hej! nu har jag gått igenom ett förhållande som sambo i 7-år Vid en av våra gräl fick jag insikt att från hennes sida var dettta inte ett riktigt förhålllande utan hon lät mig vara kvar för sin egen bekvämlighet. detta har gjort mig väldigt syn...

Av Surfer - 19 december 2018 22:44

Hej! Nu är man här igen, jag är inte arg. Inte ledsen, bara djup, som vanligt. Jag har en massa människor som står ut med mig. Tack för att ni gör det. I förra torsdagen dog en av mina gamla kollegor, fy tysen, nu fick jag 60-års frossa. Fan ...

Av Surfer - 21 september 2017 09:40

det pratas och skrivs så mycket om ohälsa. Folk har ångest, panik ångest, deprimerade tittar man i FB är det INGEN som kan erkänna att livet suger och man undrar hur man ska ta sig igenom dagen. Det kan man läsa om i bloggar bakom obskyra psedonymer....

Av Surfer - 21 september 2017 08:04

Nassar marcherar i Göteborg! Polisen gör inget!!!!!!!!!!! Justitieminister och stadsminister gör inget! Tycker att en anstädighetsgräns passerats, hade det varit jag hade MJ blivit inkallad, jag och avkrävt en förklaring varför dessa individer som ...

Av Surfer - 4 september 2017 06:33

Kan inte låta bli att fundera över alla de artister och mediakändisar som valsar runt i media. Nu drar Biggest loser igång, vem är med där, jo A B. Hon har väl varit med i ALLT, det som saknas är väl Farmen och Robinson. Gråtit sig fram efter var...

Ovido - Quiz & Flashcards